חיפוש באתר

2021

פרטוקול ישיבת הנהלה יום שני 27.12.21 בשעה 19:30

נוכחים: רון לרמן-יו"ר ההנהלה, הילה רונן-דבי- מ"מ יו"ר ההנהלה, ליאת סיקרון, עדי לסרי וינר, תמיר ניר, דני שוקרון, עדית ג'אנה, מלי דורון, עמיר סגל, גילת לביא ספייב, לאה בלס, יפעת אורון. נוכחים שאינם חברי הנהלה: שי הופמן- מנכ"ל המינהל הקהילתי, נעמי סלינג'ר- מנהלת כספים, ציפי סקטון - בקרית כספים החברה למתנ”סים (בזום), הילה בר הויזמן- ועדת ביקורת

על סדר היום:

1. קבלת חברות חדשות להנהלה
2. אישור תקציב 2022
3. המשך ראיונות ועדת ביקורת
4. בחירת ועדת ביקורת
5. אישור פרוטוקולים
6. סקירת נושאים ע"י יו"ר המינהל
7. סקירת פעילות המינהל בתקופה האחרונה - מנכ"ל המינהל
8. הצגת דוח מצב ועדות שונות על ידי יו"רים הועדה
9. החלפה בועדת כספים / כוח אדם
10. הארכת חוזה מול בית הקפה
11. אישור חתימות בנק הפועלים
12. שונות

1.סעיף 1: קבלת חברות חדשות להנהלה:

 שתי חברות הנהלה חדשות, נציגות עיריית ירושלים מצטרפות אלינו כחלק מ6 החברות והחבר נציגי המוסדות בהנהלה - מיכל כרמלי כהן - לא יכלה להגיע היום, ויפעת אורון.
1. סעיף 2: אישור תקציב 2022:

נעמי סלינג'ר מסבירה על התקציב.

נעמי: התקציב מחולק לפי אגפים. באגף מינהלה אנחנו בגירעון.

בחוגי אומנות יש רווח כרגע, בתרבות יש תקציב שאנחנו מקבלים ולכן יש מינוס קטן, הגנים שלנו הם רווחיים והם עוזרים להחזיק את המינהל, המעון החדש גרעוני, הקייטנות בד"כ רווחיות, פיתוח זה תב"רים ובית קפה.

שי: התקציב נבנה בשמרנות בגלל התקופה המאתגרת והלא ברורה, בסופו של דבר התקציב חייב להיות מאופס. התקציב עומד על כמעט 12 מיליון ₪, שנה שעברה היה 9.6 מיליון ש"ח וזה אומר שיש גידול משמעותי. הרבה מהגידול מגיע מהמעון. יש יעדים שהצבתי לרכזים. המעון נפתח בשנה שעברה כגרעוני, הוא עבר תלאות לא פשוטות ומשברים, בחרנו מנהלת חדשה שמייצבת אותו אבל זה לא שהיה תכנון שהוא יהיה רווחי מההתחלה, למרות שחשבנו שהוא יצטמצם בצורה מהירה יותר. אנחנו מקווים שעם הזמן זה יתייצב. אנחנו מגישים את המעון שיהיה מעון תמ"ת, כרגע יש כ-30 ילדים, זה פחות מחצי, בנינו על כך שהמעון יגדל אבל במעט. מעון שמכסה את עצמו הוא מעון עם 55 ילדים (מאוזן).

ציפי: מעון שרק נפתח הוא  גרעוני ובהמשך הוא מתאזן, הכי הגיוני לפתוח רק 2 כיתות במקום 3 עם 30 ילדים אבל זה לא תמיד מתאפשר.

שי: לרוב 30 ילדים זה הסדר גודל במעון בפתיחה, אפשר למלא את המעון אם נפרסם בשכונות הסמוכות אבל ברמת המדיניות אנחנו ללא שם כי אנחנו פועלים למען תושבי השכונה, ברגע שהמעון הופך לתמ"ת אנחנו לא שולטים במי נכנס למעון.

עדית: שי לעובדים ותשורות אני רואה שזה מגיע לכמה עשרות אלפים, האם אפשר לצמצם? כמה עובדים יש?

שי: כל העובדים מקבלים שי לחג, משהו כמו 450 ש"ח בפסח ובראש השנה הם יקבלו בקבוק יין או מתנה קטנה, יש לנו כ-120 עובדים. ד"א אנחנו לא עושים הבדל בין מטפלת לרכזת הם יקבלו אותו דבר.

עדית: יש לנו רכז קשישים, צעירים, מופ"ת , יש לנו רכז שהוא מאוד רווחי ומשום מה ראיתי שהמשכורת שלו מאוד מצומצמת השנה?

שי: אין "רכז שהוא מאוד רווחי", הרכזים מתוקצבים מהעירייה, למשל מנהל תחום גיל שלישי עולה לנו 140 אש"ח ואנחנו מקבלים תמורתו 140 אש"ח.

עדית: תראה את רכז הספורט. איך הוא הגיע לזה? הוא לא מכוסה לגמרי ע"י העירייה.

שי: רכז הספורט כמו רכז משפחות צעירות שיהיה הוא עובד עירייה ומקבל שכר ישירות מהעירייה, זה לא עובר דרך המינהל. הוא ממומן 50% משרה מהעירייה. בנוסף, רכז הספורט של המינהל ממומן ע"י המינהל ברבע משרה של 57 אש"ח עלות שכר. בנוסף - הוא מעביר גם חוגי כדורסל ועל כך הוא מקבל מתוך הפדיון של החוגים.

עדית: אבל בשנים עברו הוא לא עבד ברבע משרה במינהל, אתה הורדת אותו?

שי: אני לא הורדתי, הוספנו לו את הרבע משרה דרך ועדת כוח אדם.

לאה: אם ברבע משרה זה השכר שלו אז השכר שלו מאוד גבוה.

עדית: אני רוצה לשאול הרכזת קהילה מה היא מקבלת? מה ההבדל בינה לבין רכז קשישים?

שי: המינהל החליט בעבר להוציא חלק מהעובדים לחל"ת כמו כל המשק, כשאני נכנסתי לתפקידי ועדת כוח אדם דנה בהחזרת העובדים, חלקם החליטו להתפטר, חלקם החליטו להישאר.

רון: שני אני חושב שזה ברור, החלטות כוח אדם עוברות דרך ועדת כוח אדם.

עדית: אני אבקש את התשובה של ועדת כוח אדם.

רון: חברי הנהלה יש שאלות לגבי התקציב?

שי: אני מבקש לפני שמאשרים את התקציב- יהיו שינויים ותמיד יש שינויים, הרבה פעמים יש תוכניות שמתוקצבות ופתאום העירייה מחליטות שיש יותר כסף או פחות כסף אבל זה הוצאות מול הכנסות.

תמיר: אני רוצה לשאול אם יש סכום גדול שיש סימן שאלה לגביו ואולי לא נקבל אותו והוא יכול להשפיע על התקציב?

שי: התקציב נבנה קודם בעזרתה האדיבה של נעמי, במקצועיות ובירידה לפרטים קטנים ואני מבקש להודות לה על המקצועיות שלה. תמיד יש סיכון- אם מחר יסגר לנו גן או תהיה התפרצות קורונה- זה מסכן. אבל התנהלנו בהמון שמרנות.

ציפי: באמת עברתי על כל שורה, שאלתי כמה שאלות, נעמי ענתה לי. בסך הכל תקציב שמרני לשנה שמרנית.

הצבעה על תקציב 2022: כולם בעד,  עדית - נמנעת.

  1. סעיף 3: המשך ראיונות לועדת ביקורת:

רון: בשלב הבא נמשיך ראיונות לועדת ביקורת- יש לנו את יעקב וזיוה שתתראיין בזום. לאחר מכן נבחר מתוכם ומתוך שני המועמדים שראינו בועדה הקודמת.

המועמד: יעקב פולק

רון: אנחנו בוחרים שני חברים חדשים לועדת הביקורת ונשמח להכיר אותך.

יעקב: שמי יעקב פולק, אני גר ברחוב שרייבום עבדתי קרוב ל-42 שנה בהוצאה לאור כתר בתפקידי ניהול וב-20 שנה האחרונות עבדתי בתחום היישום של תקנים ואיכות  (ISO).   זה היה מאתגר מאוד כי יש פעם בשנה מבדק וצריך להיערך אליו ולהכין מסמכים וכו'. אני פרשתי לפני 7 שנים והצטרפתי לדירקטוריון של בית הורים בהרצליה- שם אני הגזבר. במקור אני הולנדי, עלינו ב-69 לישראל. בנוסף אני גם מתנדב במוזיאון ישראל במחלק הדפסים.

תמיר: מה מביא אותך לכאן?

יעקב: אני אוהב להתנדב ולעזור לסביבה, ראיתי את המודעה שלכם וחשבתי שאולי אוכל לתרום מהידע שיש לי בעיסוקים של בקרה. אני מכיר את ועדת הביקורת במבנה אחר מעמותה אבל אני מכיר את כל הנושאים. המטרה היא לעזור לסביבה ולראות אם דברים מתנהלים נכון ושקוף.

השאלה שלי היא מה בעצם מהות התפקיד?

רון: המטרה של ועדת הביקורת היא לבדוק שאנחנו כוועד מנהל גם נאמנים לתקנות שלנו ולהחלטות שלנו ולנהלים ושקבלת ההחלטות היא סבירה. המטרה לדעתי היא שהועדה תציל אותנו מעצמנו - מישהו שמסתכל מבחוץ ויודע להגיד לנו האם כדאי להתנהל אחרת.

יעקב: האם יש מקום להערות של ועד הביקורת בזמן הישיבות?

הילה: כן, אנחנו משקיפים על הישיבות ויכולים לתת הערות, יש מבקר פנים למינהל הקהילתי והוא מדווח לוועדת הביקורת. ועדת הביקורת ממליצה לוועד המנהל לקבל את תוכנית העבודה השנתית בגלל שאנחנו לא מקבלים החלטות ורק משקיפים. אנחנו רשאים לשאול ולבקש עוד מידע אבל אנחנו מוודאים שיש ביקורת על ההנהלה, אנחנו לא מעבירים ביקורת על החלטות אבל לפעמים בודקים את יישומן.

יעקב: אנחנו מקבלים באופן קבוע את פרוטוקול הישיבות?

הילה: כן

יעקב: מבקר פנים מקבל משימה מועדת הביקורת? על סמך מה המשימה נקבעת?

הילה: המבקר מציג תוכנית רב שנתית, יחד איתו ועם ההנהלה מחליטים מה הנושאים שיבדקו בשנה זו.

המבקר הפנימי עושה ביקורת במספר מנהלים קהילתיים והועדה יכולה לכוון.

יעקב: היתה לי כבר שיחה עם הילה, אני לא יודע כמה עבודה יש בכך, בואו נראה אם זה מתאים לי ואם אני בכלל נראה לכם.

עמיר סגל: ממה ששמעת פה וממה שהילה סיפרה איך התפקיד נשמע לך? איך התרשמת מתיאור התפקיד?

יעקב: אני מאוד שקוף- הציפיות שלי הן שאין הרבה עבודה. קשה לי להאמין שזה ככה אבל אני מקבל את הדיווח של הילה. אין לי מה להוסיף.

רון: יש לנו מועמדת נוספת שנמצאת בחו"ל ולא תוכל להתחבר כרגע ונחזור אליה בהמשך

 

  1. סעיף 4: אישור פרוטוקולים ליאת: אני יודעת שזה נשלח מראש ומציעה שנדפיס את החומר כדי שיהיה מול העיניים.

אישור פרוטוקול ישיבת הנהלה מתאריך 15.11.21

בעד- כולם, עדית נמנעה

אישור פרוטוקול ישיבת כספים / כוח אדם מ-7.11.21

מי בעד- כולם

אישור פרוטוקול ישיבת כספים /כוח אדם מ-24.11.21

מי בעד- כולם

אישור פרוטוקול ישיבה/ת כספים/כוח אדם מ-30.11.21

מי בעד- כולם

אישור פרוטוקול ישיבה כספים/כוח אדם-14.12.21 על רכישת הציוד לבית לחיילים בודדים

עמיר: לא הבנתי למה אנחנו עושים רכש אם יש עמותה שמתפעלת את הבית.

רון: מבחינת העירייה כשאנחנו יודעים לעשות הליך של הצעות מחיר ורכש העירייה יעדיפו את זה, זה קשור גם לעניין של העברת כספים לעמותות מעין עירוניות שיותר נוח לעירייה לעבוד מולן בניגוד לעמותות חיצוניות (אנחנו פטורים ממכרז).

עדית: יש תקורה? שי: ההנחיה של העירייה היא 5 אחוז תקורה חוץ משכר עובדים.

מי בעד – כולם.

 

 

  1. סעיף 5: סקירת נושאים על ידי יו"ר המינהל.

היינו בפגישה עם ראש העיר, קיבלנו בשורות טובות על כל התקנים ואת רוב מה שהובטח קיבלנו (הגדרת בית הכרם כשכונה צעירה+רכזת- זה משהו מאוד חשוב כדי להשאיר את המשפחות הצעירות בשכונה), דבר נוסף זה רכז צמי"ד.

גילת: שנים חיכינו לרכזים האלו. צמי"ד הוא רכז של צרכים מיוחדים. האוכלוסייה צריכה את השירותים האלה.

רון: רכזת חינוך- יש את זה רק בשני מנהלים בירושלים אבל אנחנו הבנו שזה מאוד חשוב לנו. באמת נאמר לנו לאחרונה שנקבל רבע משרה בשאיפה שיעלה לחצי. הדבר העיקרי הבא שנבקש הוא רכזת שתעסוק בפניות ציבור- סוג של עבודה קהילתית.

הבאנו לפני שבועיים ניידת חיסונים, אנחנו במצב יחסית בסדר מבחינת תחלואה, יש דאגה שמעל ציון 6 אנחנו בכתום, אנחנו כרגע 5.1 ואין 70% מחוסנים. אנחנו לא רוצים להגיע לשם ולכן ביקשנו גם ביום שישי הקרוב עוד ניידת חיסונים. אנחנו מעודדים אבל זה גם תלוי בבתי הספר ובהורים.

  1. סעיף 6 - סקירת פעילות המינהל בתקופה האחרונה על ידי מנכ"ל המינהל היו המון פגישות לאחרונה. מי שלא יודע בשבועות האחרונים היו המון נזקים במינהל- צינורות שהתפוצצו בתוך קירות ועוד. רק כדי להפוך את המינהל לראוי זה עוד מיליוני ש"ח. נקבל תקציב לתכנון מהעירייה.

תמיר: מה לגבי מעלית?

שי: התקיים סיור במינהל בהובלת יועץ ראש העיר ואגף חברה, לשמחתי הם הבינו שהתכנון שנעשה יהרוס חלק ענק מהמינהל יש הנחיה של אלקנה להגיש 2 אופציות- מעלית בחוץ שמבחינת הנגישות זה בעייתי,  או מעלית בפנים שתהיה באיזור המשרד של הגיל הרך ומשרדי הכספים ותעלה לספריה.

דני: מה מטרת המעלית?

שי: החוק מחייב הנגשה במבני ציבור.

ליאת: זה לא רק חוק, זה גם לאפשר לאנשים עם מוגבלות להגיע לספריה וכל המקומות.

תמיר: מה עם מעלון בבית הוועד?

שי: יהיה.

עוד פעילויות שהיו - היה את כל פעילות חנוכה ואת פסטיבל שכונה, יש גם מסקנות ולקחים. בנוסף, אנחנו שוב בגיוס של מנהל יחידת נוער שבוע הבא יש ועדת בחירה.

דני שוקרון: בעניין המעלית, אני בדיוק עוסק בפרויקט הנגשה, אני הגעתי לחברות שמתמחות בכך והגיעו לפתרונות מאוד יצירתיים. שווה לדבר איתן.

  1. סעיף 7 - הצגת דו"ח מצב ועדות שונות על ידי יו"רים הועדה. רון: מאוד חשוב לי שחברי ההנהלה יהיו מעורבים וחברים בוועדות אחד של השני, אני משתדל להיות מעורב ויש הרבה דברים חופפים שכדאי שתכירו בעבודה משותפת.

תמיר: ועדת תרבות – התחלנו להניע את הגלגלים, גם עם דני על תרבות יהודית.

הילה: ועדת נוער מחכה לרכז נוער, פורום חינוך עובד במרץ. פורום חינוך יתרכז בתוכניות של בתי ספר לחגיגות המאה.

עדי: ועדת חינוך לגיל הרך- על מנת לא לאבד מבני גן שלא יסגרו בגלל חוסר היענות אז הגענו להחלטה עם מנח"י להקים גנים עם ייחודיות. עשינו משאל והגענו למסקנה שיש ביקוש לגן אנתרופוסופי אבל כרגע זה תקוע מול מנח"י בעבודה מול עמותת גני השמש.

עמיר: ועדה פיזית- לגבי החניה סיימנו מבחינתנו את שלב ב' מי שצריך להיות מסומן, התחילו אכיפה, חניון זיו שהיה אמור להתחיל לעבוד ב1- לדצמבר- ההסדרה שלו נדחית ע"י העירייה אבל תנאי הפתיחה יהיה בדיוק כמו שהוצג לנו. התגובות שאני מקבל מהציבור ככלל הן מאוד חיוביות, אנשים אומרים שהם מוצאים חניות, החוויה היא שונה לחלוטין, היו כמה מקרים של תלונות שמתחלקות לשניים - אנשים שאין להם תו חניה מכל מיני סיבות דנו בזה כבר ואין לנו מה לעשות עם זה ודבר שני-  אנשים שחיים ברחובות מוסדרים שאומרים שאין בהם חניה.

הילה: יש גל של תושבי רמת בית הכרם שכועסים כי נשארו ללא פתרון כי השירותים שלהם נמצאים ברובם בבית הכרם הותיקה.

תמיר: השעה הראשונה חינם בכל העיר.

עמיר: אנחנו יכולים לדבר על זה שעות אבל מי שאין לו תו חניה אין פתרון, יש רחובות כמו רחוב הגיא שביקשו להצטרך להסדרה בשלב ג', שלב גג יכלול רחובות שאפילו בן אדם אחד יבקש בהם הסדרה ואז נצא לשיתוף ציבור ונחליט פרטנית, זה יקח זמן.

עדית: אגב, נגד חניון זיו אנחנו לא נלחמים?

עמיר: ההנהלה הצביעה בעד הסדרה.

רון: אנחנו נלחמנו להשיג את התנאים הטובים ביותר לתושבי השכונה.

עדית: אני הייתי נגד.

עמיר: ב-16 אלף אין פרויקטור ואנחנו בדיונים על הבאת פרויקטור. לצערי אין לי עדכונים, אני יכול לומר שבסך הכל הרבה מהדברים שאנחנו רוצים עומדים להתממש. אנחנו נהיה חלק מהתהליך שבו יבחר הפרויקטור. אני חושב שיש קשב בעירייה ואני מקווה שזה יבטא גם באופן מעשי. יש דיונים על כביש 16 ואחד הנושאים זה הרעש, יש תלונות עכשיו מרמת בית הכרם, עשו כינוס תושבים מעל הראש שלנו ודיברו איתם על איטום הבתים- חלונות כפולים ומזגן (חברת נתיבי ישראל), יש רעש גם מחברת שפיר בלילה מהמנהרה. אנחנו רוצים לטפל גם בקירויי כביש. אנחנו רוצים יועץ אקוסטיקה שיעבור על התוכניות גם של כביש 16 וגם על האזור של רמת בית הכרם לפחות, אנחנו לא מקבלים את האקסיומה שמי שיאטום מפני הרעש הם התושבים עצמם אלא האיטום יהיה במקור הרעש. אנחנו עושים גם סקר נזק למבנים על טוואי מנהרת כביש 16 קיבלנו המון תלונות על סדקים. עד היום אנשים פנו פרטנית לחברת שפיר נענו בלא כלום, אנחנו רוצים לעשות פניה מרוכזת. במקביל בהר נוף הם עשו סקר מקביל וממנו נוציא דו"ח שיעבור למהנדס העיר,  המבוא של הדוח יופץ והתוכן לא אבל ההתחייבות של מהנדס העיר היא שלכל אחד מהדירות האלה יגיע צוות שיבדוק. יש לכך  2 מטרות: סקר מבנים כדי למנוע סכנת התמוטטות ודבר נוסף- פיצוי למי שמגיע לו. אנחנו רוצים רק מה שהוא בבירור קשור ולא מי שגר 200 מטר מטוואי המנהרה. רק אנשים שגרים על הטוואי ויש להם חשד קונקרטי שהמצב אצלם זה תוצר העבודות במקום. מחיר היועץ האקוסטי מגיע לאלפי שקלים, עוד אין לנו הצעת מחיר ראשונית. אני מציע שנצביע על עקרונית על לקחת אדם כזה וההצבעה על התקציב תגיע מאוחר יותר.

תמיר: אין לנו מקור תקציבי לזה.

עמיר: אי אפשר לחכות, אם נחכה הכביש יקום ואם הוא יוקם אין לו קירוי, היינו צריכים לעשות זאת כבר מזמן כדי שיהיה אפקטיבי.

דני: אוכל להפנות אליך שני יועצי אקוסטיקה טובים. לאחרונה גיליתי שברגע שמוצאים מקור מים זורם בסמוך למוקד הרעש זה מפחית את עוצמת הרעש.

עמיר: הסיפור עם רמת בית הכרם זה לא המנהרה אלא הכניסה לחניון ועומס התנועה. לא אושר שהעירייה תממן יועץ אקוסטי. להערכתי מכיוון שאנחנו על זמן קצר אנחנו לא יכולים לחכות עד שנקבל כן.

הוצאנו מכתב שמבקש קירוי אך אין לזה ערך אמיתי, הערך האמיתי הוא שמישהו מוסמך יבוא ויאמר שצריך קירוי.

דני: אני מציע לבדוק את התב"ע. בנוסף, הגורם שמנהל את הכביש הוא תושב השכונה, הוא אדם קואופרטיבי (רן בן ציון)- אפשר לבדוק איתו מי היועץ האקוסטי שמלווה את הפרויקט ומה נעשה יכול להיות שבהוראות התב"ע ניתנו לכך כבר מענים.

עמיר: ניתנו מענים אבל אנו חושבים שאינם מספקים. אני מבקש שעקרונית נחפש יועץ כזה וברגע שתהיה הצעה קונקרטית נחליט.

רון: אם אנחנו לא מחליטים בצורה קונקרטית אז לא כרגע אין צורך בהצבעה.

ליאת: ועדת גיל שלישי- נפגשת עם נמרוד רכז הגיל השלישי כדי להפוך את מקבץ הפעילויות להסתכלות רחבה יותר על מטרות ועקרונות פעולה בצורה רחבה לשנה הקרובה.

מלי: חגיגות ה-100, אנחנו מנהלים הרבה פגישות עם אנשי השכונה, הגשנו כבר תוכנית לעירייה אבל אנחנו עוד לא יודעים מה נקבל. יצרתי קשר עם יד בן צבי שיש להם תוכנית קיימת בבתי הספר בבית הכרם. זו יוזמה של בתי ספר שלא קשורה, יצרתי קשר עם הרכזת לשיתופם והלכתי לראות איך זה עובד.

הילה: נושא חגיגות המאה עלה כאחד הנושאים הראשונים בפורום חינוך, אם נעשים דברים בתחום בתי הספר כדאי שזה יעבור דרך הפורום.

רון: מלי משקיעה המון שעות בחגיגות, יש לחגיגות המאה נגיעה כמעט בכל הועדות האחרות ולכן כל חבר הנהלה צריך להתעניין עם מלי איך אפשר להשתתף וגם מלי תערב את כל יו"רי הוועדות בתחום שלהם.

מלי: יש המון רעיונות וגם אין לנו תקציב, אני אשמח גם לאיש מתוך המינהל שיהיה אחראי על כך ויקדם את זה. צריך שכולם יתגייסו לחגיגות.

רון: הצוות צריך להיות מעורב בכל הדברים, ננסה לבדוק איך נוכל להגדיל  תקציב.

מלי: בגדול אנחנו מתכננים 2 אירועים גדולים בספטמבר עם זמרים מוכרים, אנחנו רוצים עוד הרבה אירועים קטנים בשכונה- תערוכות, סיורי, צלמים, אומנות רחוב,

רון: יש ועדת היגוי לחגיגות המאה- אתם מוזמנים להשתתף ולהביע את דעתכם

הילה: אגב חגיגות המאה, קיבלנו אישור שמוסדות החינוך בירושלים יערכו את שבוע החינוך ואירועי החינוך בבית הכרם ואנשי החינוך בירושלים.

שי: הכיוון כרגע הוא לדחות את אירועי חגיגות המאה ליוני 22 עד שנת 2023, זה יתן לנו יותר זמן ובתקווה גם יותר תקציב. התפקיד של ההנהלה הוא להכווין מדיניות ולא לקבוע בפירוט מה יקרה באירועים. אני קורא לכם לתת לצוותים המקצועיים להוביל. אנחנו רוצים לערב בקול קורא תושבים לבוא להשתתף, להעלות רעיונות אבל בלי לפתח תקוות שווא.

-          המשך סעיף 3: ראיונות לועדת ביקורת

רון: כעת נחזור לזיוה הוד, מועמדת נוספת לועדת ביקורת שמצטרפת אלינו בזום.

רון: נשמח לשמוע עליך ועל הרצון שלך להצטרף לועדה

זיוה: רון אתה כבר מכיר אותי. יש כל מיני בעיות הצצות באזור שלנו ואני מנסה הרבה שנים לפתור אותן לבד או בעזרת רון. אני גרה בשרייבום יש לי תואר ראשון ושני במשפטים, אני אקטיבית, מתנדבת ועושה כל מיני דברים. אני כרגע מנסה ללכת לכיוון דוקטורט ומגישה כל מיני עבודות בחו"ל, אני כרגע לא ממש עובדת, עבדתי בעבר במשרד עו"ד באזור תל אביב, עבדתי בנושאי נוער, ילדים, עשיתי גם דברים בהתנדבות.

עדית: אני מבינה שאת חברה של רון, איך בעצם תוכלי לבקר בצורה אובייקטיבית אנשי הנהלה שהם חברים שלך או כאלה שאת מיודדת איתם?

רון: אני לא יודע אם היא מגדירה אותי חבר שלה.

זיוה: יש לי חשיבה ביקורתית וזה דבר שלא נולדים איתו אלא בונים אותו, 10 שנים אני בתחום המשפט אז אני רואה את הדברים בצורה מקצועית ושיפוטית .

עדית: אני אחדד, יכול להיות שיהיה לך לא נעים לומר כל מיני דברים?

רון: אני חושב שזה היה ברור.

זיוה: אשמח לדעת מה מצופה ממני בועדה?

רון: התפקיד של ועדת ביקורת הוא לפקח על ההנהלה והמינהל שיבצע את הדברים בהתאם להחלטותיו ללשון ולחוק ובכל בצורה סבירה, יש גם מבקר פנים והנחיות שלו.

זיוה: אוקיי זה נשמע לי.

רון: תודה רבה.

עמיר: אני מציע שהדיון על המתמודדים לא יהיה מוקלט ולכן יתבצע בסוף.

 

  1.             עדי עוזבת את הועדה ונבחר נציג במקומה.

רון: אני מציע את מועמדותי.

עדית: אני אציע את עצמי אך אתם לא תבחרו בי, לדעתי זה לא מקובל שיו"ר הנהלה יהיה חבר ועדת כספים וכוח אדם.

לאה: זה מקובל גם במינהלים אחרים, אני חברה בעוד המון הנהלות, ההגיון אומר שיו"ר צריך להיות שותף להחלטות מרכזיות.

רון: אתם רוצים הצבעה אנונימית?

עמיר: לא צריך

הצבעה- כולם בעד רון, עדית מבקשת שיכנס לפרוטוקול שהיא מתנגדת בנימוק שלדעתה לא מקובל שיו"ר הנהלה יהיה גם חבר ועדת כספים. חברי ועדת כוח אדם כספים: יו"ר ועדה: דניאל שוקרון: ת.ז. 069161081 הילה רונן דבי: ת.ז. 034304527

רון לרמן:  ת.ז. 205377799

 

10. סעיף 10: הארכת חוזה מול בית הועד-

רון: בישיבת הנהלה הקודמת הארכנו בחודש. היתה אסיפת חברים של בית הקפה ובחרו ועד מנהל חדש, לא היתה התקדמות או הסכמות לגבי המחויבויות. הגזבר הקודם ועוד חבר הנהלה - דני, הציפו את המצב הכספי- דני ספר מה היה?

דני:  בעצם הנתונים משקפים את התמונה שמאחורי דוחות מבוקרים של 2019 הוא מאוד דל וקשה להבין ממנו איך העניין התנהל. במאזן בוחן שעיינתי בו של 2021 ההתנהלות היתה "שכונה" בלשון המעטה. הבעיה היא שאנחנו לא אמורים להחליף אותם בניהול ובפיקוח לנו יש חוזה מול העיריה שבו הוגדר שהמקום הזה הוא עוגן כלכלי של המינהל ודבר שני יש חוזה מול המפעילים שם שצריכים לעמוד בו.

לטעמי, עוד חודשיים-שלושה ניתן הארכה שיתאפסו על עצמם, כל חובות העבר אני בעד להיות מאוד נדיב בפריסתם אבל בכל מה שקשור מהיום והלאה, אין הצדקה ניהולית או מוסרית לתת הנחה כלשהי.

ננסה לסכם איך ניתן להקל עליהם בעניין חובות עבר. המצב היום הוא שאין מול מי לבוא באחריות, אין בטחונות ואין איך לעשות סנקציות.

אנחנו צריכים לדאוג למחויבות שלנו כלפי העיריה והקהילה. אני מציע שבתחילת השנה החדשה נזמן אותם לפגישה ואז נראה אם הם באים בנפש חפצה נתמוך ונעזור ואם זה כבד עליהם.

שי: אני לא הצטרפתי לדניאל בפגישה איתם, אבל אחר כך נפגשתי עם שני נציגים של בית הקפה, הם לא יודעים על הרבה דברים בהתנהלות שם, אני חושב שצריך פגישה פעם-פעמיים בשנה מול נציגים שלהם ולא רק מול הגורם המפעיל.

רון: אני  מזכיר מי שחבר אגודה כרגע לא מצביע על פי הנחיית היועץ המשפטי. מי בעד להאריך את החוזה בתנאים הקיימים ל-3 חודשים?

מלי: אם אנחנו רוצים לסגור את בית הקפה זו הדרך, הוא לא יכול לעמוד ב-6000 שח בחודש.

תמיר: זה ראוי לדיון דני: הם קיבלו הטבות בלי סוף. את יודעת כמה הם לא שילמו במשך 3 השנים האחרונות? כמה מהמצטבר הם לא שילמו, לא רק חובות?

רון: בסופו של דבר מעבר לוויתור על הקורונה שגם אם יהיה סגר בהמשך נתחשב, חשוב לי להסביר משהו - עוגן כלכלי אומר שהעירייה במקום לתקצב את המינהל, היא מממנת משהו שמתקצב את המינהל, יש לנו מעט יכולת לשנות את הקונספט הזה. יכול להיות שאם נגיד שהם לא יכולים 6000 אז אולי העירייה תגיד לנו שנצא למכרז ואנחנו רוצים שהקואופרטיב ישאר.

מלי: לדעתי נוריד את שכ"ד ל-3000 שיוכלו לעמוד בכך ב-3 החודשים האלה.

רון: נקיים את הדיון הזה אבל לא אנחנו לא יכולים לשנות את זה בשלושה החודשים האלו שבהם ההארכה חייבת לקרות בתנאים הקיימים (6000 שח).

עמיר: כדי שנדון בכך וראוי לדון בכך, זה צריך להיות פניה מסודרת של בית הוועד עם נימוק כלכלי ברור למה מגיעה להם הורדת שכ"ד.

רון: נאריך ב-3 חודשים את התנאים הקיימים?

כולם (חוץ מחברי אגודה) - בעד. עדית - אני נמנעת ורוצה שישרשם שהיא בעד מה שמלי אמרה.

גילת  נמנעת. - החלטה להאריך את החוזה בשלושה חודשים בתנאים הקיימים

רון: לגבי קירוי חורף, צמוד למבנה זה בעייתי, לא בצמוד למבנה- זה שטח ציבורי וצריך אישור מהעירייה. לא בטוח שיש להם כסף לממן את זה.

עמיר: לגבי בית הוועד אני כן חושב שנכון שתהיה ישיבת הנהלה ייעודית לבית הועד ומי שמעניין אותו יבוא כדי שנבין מה קורה שם.

שי: יש לנו בעיה כרגע עם שותפים שמאיימים ביציאה.

תמיר: מה זה מאיימים ביציאה.

רון: ליד בית הועד משרדים של הגיל השלישי, ניתן אישור בהתחלה מציון ואחר כך מנטע שהתרחב בשימוש במקום שמותר להיכנס, זה עשה לכלוך. אמרנו שכחלק מהשינויים בחוזה אנחנו נביא את השימוש במקום הזה וגם סגירת גבס והתנאים הסניטריים שהם חייבים להשאיר. כבר בחוזה הקיים מופיע צריך כל שעה שעובד יעבור ושיהיה נקי.

תמיר: אז אתה אומר שכרגע לא ניתן להצביע על זה

שי: אני מתנצל אבל אישרנו מורשי חתימה בבנק שהם דניאל, הילה, רון ואני אבל הבנק ביקשו שנרשום בפרוטוקול שאין שינוי גם בבעלי השליטה של החברה (הקרן לירושלים).

מורשי חתימה בבנק הפועלים יהיו

שי הופמן - מנכ"ל ת.ז. 028994911

רון לרמן - יו"ר המינהל ת.ז. 205377799

דניאל שוקרון - יו"ר ועדת כוח אדם / כספים ת.ז. 069161081

הילה רונן דבי - מ"מ יו"ר ההנהלה ויו"ר ועדת חינוך ת.ז. 034304527

חתימה וחותמת של שניים מבין מורשי החתימה תחייב ותזכה את החברה בכל דבר ועניין

אין שינוי בבעלי השליטה.

מי בעד: כולם

 

 

רון: חוזה דמי שימוש של אחווה בכרם לשימוש בקומה עליונה בסופי שבוע בבית הוועד. האם אנחנו מוכנים להעלות את זה על סדר היום ולדון בכך ולהצביע?

שי: התלוננו כי תמיר הוא חבר הנהלה ולכן תמיר גם יצא החוצה במהלך הדיון וההצבעה.

רון: ההנחיה מאוד ברורה, תמיר בשבתו כחבר הנהלה לא יתעסק בזה, והדברים מופרדים, האם מאשרים להעלות על סדר היום?

מאשרים, עמיר - שלא יעלה על 7 דקות. תמיר יוצא מהחדר בדיון

רון: אנחנו מתבססים כבר על חוזה שהיה בעבר שהיו בו שימוש של כ-52 פעם בשנה פעם בשבועיים בשבת, והיה גם מקהלה של אחוה בכרם, יחד עם 4 חגים 52+4=56 בתמורה של 2500 לשנה.

מה שההנהלות הקודמות אישרו כחלק מדי שימוש ארוכת טווח, הדבר הכי דומה לזה – יש את הקהילה הקונס' ששוכרת את אולם כניסה גם שישי וגם שבת בבוקר והקהילה המסורתית ששוכרים גם שישי וגם שבת בבוקר ב-5000.

הילה: אבל ההבדל שהם שוכרים חדר במינהל ובית הועד הוא שונה.

ליאת: אנחנו לא יכולים לדבר על בית הועד כעוגן כלכלי ואז לקחת מחיר כזה. רון:  זה היה נכון במקרה שבו השיפוץ היה כסעיף של עוגן כלכלי.

עמיר: הדיון הזה מורכב מידי, הוא כולל הנחות לקהילה ולא היה על סדר היום, צריך לדבר עליו בפעם הבאה כי זה הרבה יותר מורכב מחוזה שכירות.

הילה: מצד שני המקום ריק בשישי שבת.

מלי: דיברנו על 240 ₪ על שעת הפעלה למקום בועדת היגוי לבית הועד (בשכירות חד פעמית)

שי: לדעתי כדאי שזה יגיע קודם לוועדת כספים. אנחנו מינהל קהילתי ויש חשיבה לבוא ולתת לקהילה כדי שהמקום יחיה, אני מציע שניתן אישור לחודש עד הישיבה הבאה ואחר נדון באישור של משהו ארוך טווח. נוכל לאשר את ימי השישי הקרובים.

רון: בהחלט, עד שאנחנו מאשרים משהו ארוך טווח אנחנו יכולים להמשיך באותם תנאים שהיו בחוזה הקודם בימי שישי הקרובים.

דני: יש כאן אנשים שרוצים להתכנס מתוך קהילה ואין לי בעיה עם זה שבחודש הקרוב נגיד להם שיתקיים דיון בשבועות הקרובים אבל בינתיים יש להם אישור חריג.

עדית: עד שנחליט הם יכולים לשכור במחיר השכרה רגיל.

עמיר: זה בסדר זו קהילה בשכונה.

מי בעד ההצעה של דני: כולם.

 

 

-          קבלת החלטה על בחירת ועדת ביקורת (בלי הקלטה):

רון: מפני שזה צוין אני אגיד גילוי נאות אני מכיר את זיוה כי לפני כ3 שנים עזרתי לה בעניין רעשים של סטודנטים במכללת עזריאלי. מסיימים את ההקלטה כפי שהוצא.

היה לנו את יעל רוסט ענתר, יעקב פולק, השופט עזרא קמא וזיוה הוד.

כל אחד יכול להצביע פעמיים לחברי הועדה.

 

יעל ענתר רוסט: 8 בעד

עזרא קמא: 3 בעד

יעקב פולק: 6 בעד

זיוה הוד: 0 בעד

 

התוצאה: יעל ענתר רוסט ויעקב פולק מצטרפים להילה בר הוייזמן כחברי ועדת ביקורת

צרו קשר:
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות